2009-04-04

Piratpartiet

Nu är jag formellt partimedlem.

Min make har en lika sund som notoriskt skeptisk mot mina påfund, men när jag förklarade hur jag tänkte i den här frågan så sa han bara: "Låter ju vettigt." Annars brukar han se frånvarande ut efter en stund, och plötsligt erinra sig en tvättmaskin som behöver tömmas eller nåt liknande. Nu stod han bara kvar och lyssnade.

Min diskretion och min respekt för valhemligheten förbjuder mig att fråga vad han tänker rösta på men det skulle inte förvåna mig om det blir ... Piratpartiet - åtminstone när han fått fundera på det en stund.

Känner annars inte så mycket folk här i Skåne. Samtalen hundägare emellan brukar inte ta upp de tre "känsliga" frågor som alla med vett och etikett vet att undvika i middagskonversationen: politik, pengar och sjukdomar. Damers ålder intar en särställning bortom de tre stora.

Men till Påsken kommer släkten på besök, och två av dem är myndiga. Där kan man sätta in en stöt. Även barnen kommer att indoktrineras i den mån de är tillgängliga för konversation. De brukar lämna middagsbordet så snabbt som möjligt för att återuppta sina dataspel och internetsessioner.

Undrar om det finns fler sympatisörer här i Bjärred?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.